The Eternals

Muzyka The Eternals jest bardzo trudna do zdefiniowania. Przyjaciele muzycy związani z The Eternals ukuli termin Rawar Style (tytuł jednej z płyt), który tak naprawdę "nikomu nic nie mówi" i np. dla Roba Mazurka oznacza "jeszcze jedno określenie na pieprzonego punka", a dla Chada Taylora "wojnę z ustaloną estetyką", natomiast Damon Locks, wokalista The Eternals, zmuszony do zdefiniowania zespołu, wybiera "punk" przynajmniej do momentu znalezienia się słowa rawar w słownikach. Punk od najmłodszych lat był dla niego przepustką do artystycznej wolności i nieskrępowanej możliwości wyrażania swoich uczuć, emocji, myśli. Frontman Damon Locks i basista Wayne Montana toczą swoją prywatną wojnę przeciwko zastanym regułom i ciasnym ramom stylistycznym od czasów wspólnego grania w Trenchmouth. W 1997 r. utworzyli The Eternals z resztek poprzedniego zespołu. Tim Mulvenna (Vandermark 5, Pop Pop Pop) jest czwartym perkusistą zespołu. 

Inspirowali i inspirują ich do dziś tacy wykonawcy jak: Sun RA, George Clinton, Jello Biafra, The Clash, Fugazi, Public Enemy, Charles Mingus, by wymienić malutką część z bardzo długiej listy. Ale bądźmy spokojni, daleko im do tępego naśladownictwa, wystarczy sięgnąć po którąś z płyt i przekonać się o wyjątkowej oryginalności i niepowtarzalności, precyzji i szaleństwie, kończąc na nieskrępowanej radości. The Eternals są przeciwieństwem easy listening. To tykająca, niebezpieczna bomba eksplodująca kosmiczną mocą. Niczym alchemicy potrafią łączyć niby wykluczające się składniki tworząc wybuchową mieszankę. Głęboki dub i reggae spotyka hip-hop, electro, nerwowy funk, ambient noise, art-rock, punk, space-jazz i prawie każdy rewolucyjny gatunek z ostatnich 30-u lat. 

Kontynuują tradycje chicagowskiego grania w najlepszym tego słowa znaczeniu, wpuszczając nieco świeżego powietrza na lekko zatęchłą już tamtejszą scenę. Locks i Montana czasami występują jako DJ-e, a Mulvenna uczy gry na perkusji. Locks zaprojektował wszystkie okładki The Eternals, jak również At the Drive-In, the Dismemberment Plan... W swoich utworach Locks traktuje opisywaną rzeczywistość abstrakcyjnie i poetycko. "Nie chcę być sloganistą, lepiej pozostawić ludziom możliwość swobodnej interpretacji." Public Enemy, Charles Mingus i Dead Kennedys inspirowali go swoją wizją łączenia polityki z muzyką. "W dzisiejszych czasach jest ciężko nie być politycznym, nawet jeśli nie chcesz jesteś do tego zmuszony" mówi Locks. I jak Burning Spear w latach 70-tych, Minor Threat - w 80-tych i Ice Cube w 90-tych, nie odwołuje się bezpośrednio w warstwie tekstowej do polityki. MUZYKA JEST POLITYKĄ! Od początku swojej twórczości związani są z najciekawszą współczesną sceną chicagowską, nagrywając i występując m.in. z: Jeb Bishop, Smog, Vandermark 5, Fareed Haque, Via Tania & Joan of Arc, Mars Volta, Stereolab, Fugazi, Anti-Pop Consortium, Hood, Konono #1, Tortoise, Beans, Brokeback, Hurtmold and Califone.

Re

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie plików cookies, prosimy opuść stronę lub zablokuj takie pliki w ustawieniach swojej przeglądarki.

x